fredag, augusti 04, 2006

En fråga...

Här är en fråga som någon upplyst individ kan
få svara på:
Varför exakt existerar homofobi?
Även om det säkerligen finns kvinnliga homofober
är sannolikt majoriteten män.
Fobier är ju en ogrundad rädsla som är förstorad till
orimliga proportioner.
Vad är alla dessa homofober rädda för exakt?
Att bli våldtagna? Att bli lika dana? Eller är det bara
så att det är helt ogrundad rädsla som härstammar från
en kombination av okunskap, religion och inbillning?

Till yttermera visso: om nu homosexuella vore så dåliga
föräldrar borde ju heterosexuella vara helt idealiska -
eller hur?
Övergrepp och andra missförhållanden sker ju absolut inte
i kristna, hederliga kärnfamiljer - eller hur?

"Thou protest TO much!"

1 kommentar:

John Gustafsson sa...

Tja, varför är män dessutom räddare för manliga homosexuella än kvinnliga homosexuella? Närhellst två kvinnor utbyter kroppsvätskor ovanför halsen får media fnatt som om de gjort något stort för mänskligheten, och webforumen glöder heta av fabril aktivitet och "I'd hit that" kommentarer.

Jag tror att två kvinnor troligtvis är en relativt vanlig manlig fantasi, och eftersom vi män är ganska bra på att vara egotrippade (och när vi ändå är inne på det, FI, är vad amerikanerna kallade fiendena under ett visst krig, och det är vad jag personligen känner för er, ni är FI, ok?) så vet vi att de innerst inne faktiskt vill vara med oss ändå.

Så vad har det med saken att göra? Jo, vi lever i ett samhälle aningen dominerade av män. Och inte tusan vill vi män att vi ska bli de dominerade (inte äns de som tänder på det!). Men, vänta, fan, vad händer om vi både är de som är dominerande och dominerade, jo då exploderar världsvyn så det står härliga till! Kvinnor som dominerar är inte lika "illa" som om det är det egna ledet som förräder oss!

Sådär, nu har jag använt utroppstecken så mycket att min stackars tangentbord börjar känna sig hotat av mig, så jag tänkte jag kunde ta och avsluta med lite vettiga ord. Bögar är ofarliga, och likaså flator, eller vad man nu politiskt korrekt ska säga. Faktum är att de oftare verkar vara fogligare än vanligt, ja, bortsett från FI då...

Så, ta och tänk till lite, är det inte enormt många fler i samhället som förtjänar ett hat? Tex de som tillgriper våld, rånar andra, terroriserar personer och tom hela folk. De som vill slänga folk i finkan för att de laddar ned film eller musik, eller varför inte Stasi, ehm, jag menar Folkpartiet (ja men, kolla in deras valaffischer! Alla är skyldiga till något, så nu ska vi fanimej ta och avlyssna er alla, så kan vi sätta dit er!) eller Reinhard Heydrich, jag menar Tomas Bodström... Alla människor mycket hemskare än homosexuella. Tänk på det!