måndag, december 11, 2006

Livet i omvänd ordning

Fick detta skickat till mig av en god vän.
Det är så bra att jag bara måste dela med mig :-)

"
Det som är mest orättvist med livet är sättet det avslutas.
Jag menar, livet kan vara ett sant helvete.
Det tar upp det mesta av ens tid och vad får man ut av det?
Döden...
Vad är det, en bonus?
Jag tycker att livet borde levas baklänges.

Först borde man dö, få det avklarat.
Sedan kan man leva på ett ålderdomshem tills man kastas ut
därifrån för att man är för ung.
Man får en guldklocka och börjar jobba.
Man jobbar 40 år tills man börjar plugga.
Man dricker sprit och sätter på brudar/killar och förbereder
sig för högstadiet.
Man går i mellan- och lågstadiet, blir ett barn, man leker,
har inget ansvar, blir en baby, kryper in i mammas mage,
flyter runt i 9 månader och avslutar allt med en orgasm!
"

Edit:
Tydligen är ovanstående citat hämtat från komediserien
Seinfeld. Något jag inte visste om men blev underättad om
via kommentarer till postningen.

2 kommentarer:

isecore sa...

Jag kanske framstår som en besserwisser nu, men det där är egentligen från ett Seinfeld-avsnitt där George börjar gnälla över meningen med livet.

http://www.stargazersrealm.com/MAIN/funnies/costanza.html

Proteus, sa...

Ah, där ser man.
Hade jag faktiskt ingen aning om.

Fick texten skickad till mig och tyckte bara att det lät som en kul tanke.

Men nåja...Gillar Seinfeld också
:-)

Tackar för rättningen!