måndag, februari 19, 2007

Lite av varje...

Som första åtgärd i mitt nya rykande färska datorsystem,
uppdateras bloggen förstås :-)
Mer saker i sidopanelerna och en ny dessutom. Miljöbovar
heter den. Gäller att nå ut med så mycket som det går.

Min vän från i helgen klarade sig från krisen.
Det var för 50-11:e gången visserligen men
man får vara glad för att alls skedde. Livet är så skört
och starkt på samma gång. Man häpnar varje gång!

Min sista hela vecka på mitt nuvarande vikariat. Snart
arbetslös åter igen. Suck. En möjlighet säger vissa.
Jag: mer cynisk säger mer: ett elände :-)
Ekonomisk osäkerhet och ångest för sin försörning skördar
många liv och levnadsår hos människor. :-(

Fick räkningen för tv-licensen idag. Den avgiften går ju
ständigt upp. Nu är den på hela 2001 kr. Det börjar bli
smått löjeväckande faktiskt. Dags att avskaffa. Eller
banta ned och rationalisera. Jag menar hur många tittar
på det där fiaskot TV24? Varför skall jag betala för det?
Dags att lämna det här med kanaler överhuvudtaget
tycker jag.

Inga kommentarer: