lördag, november 22, 2008

Mediaindustrins död?


Representanter för mediaindustrin tar till allt mer
raffinerade metoder för att slippa anpassa sig till
verkligheten. Man drar sig inte för utrpessning,
raserande av samhällsstrukturer och rena lögner.
De är i sanning en bunt idioter. Men farliga idioter.
Faktum är att vissa saker som sker som ett resultat
av deras panik kan klassas som ren terroristverksamhet.

Men strunt i det. Allt de gör finansieras med ERA pengar.
Ja just DU. Deras existens står och faller med att någon
köper deras produkter.
Nu ljuger och överdriver de dock sina siffror till höger och
vänster. Men låt oss för en gångs skull visa vem som
egentligen har makten i allt det här.

Min uppmaning är därför (och den enda praktiska varkaktiga
lösningen) att:

Under ett år (minst) helt enkelt inte köpa en enda produkt,
varken i fysisk eller elektronisk form, som kan härledas direkt
eller indirekt från de mediabolag som vill tvinga på oss
orimliga lagar, DRM och annat trams.

Detta betyder ingen musik, film eller annat överhuvudtaget
under ett år. Vill du ha musik lyssna på det du har eller köp
från oberoende bolag. Gör vad du vill men köp inga filmer, musik,
koncertbiljetter eller annat från de etablerade stora jättarna.
Undvik även liknande för alla artister som direkt eller indirekt
stödjer dem. Helt enkelt bojkotta rubbet under minst ett år.
Det är väl inte för mycket begärt? Nog är du självständig och
viljekraftig nog för att klara av en sådan enkel sak?

Det kan väl ändå inte vara så svårt för allra minst 50% av allt
som produceras från den industrin är ju strunt i vilket fall som
helst. Mest gigantiskt slöseri med folks tid. För att inte tala om
en ren och skär förolämpning mot allt vad äkta kreativitet heter.

Jag lovar det kommer ge resultat!

Inga kommentarer: