lördag, juli 03, 2010

För Apple iPad...


I början var jag skeptisk till Apples iPad
(även kallad "paddan). Men jag har ändrat
åsikt i frågan.
Det är liksom inte fråga om att ersätta en
vanlig dator. Det handlar inte om en komplett
mobil platform. Nej allt det är missförstånd.
Vad det handlar om är en förenklad och
"förskönad" minidator som tillhandahåller
vissa funktioner, inom en ram som är
mycket mer portabel och lättanvänd jämfört
med en vanlig dator (eller bärbar).

Det är ju långt ifrån alltid man behöver
allt det en "vanlig" dator tillhandahåller.

Här är fördelarna med iPad:

1) Mycket bättre batteritid
2) Bra skärm (bättre än min MB)
3) Bättre betraktningsvinkel
4) Mycket portabel
5) Lättanvänd jämfört med dator
6) Kan hållas som en bok
7) Mer oöm än en vanlig dator
8) Knäpptyst
9) Lika smidig som iPhone men större

Jag kan absolut se mig själv med en iPad i
sängen, eller i ryggsäcken när man är påväg
någonstanns. En perfekt "överalltannars" dator.

Till nackdelarna hör väl då:

1) Priset
2) Priset
3) Ingen kamera
4) Priset
 

Inga kommentarer: