söndag, september 19, 2010

Kappan efter vinden...


I flera veckor nu har jag gått och irriterat mig
på att jag inte har en "smartphone".
Min nu f.d telefon var på sin tid riktigt bra.
En Sony Ericsson W810i. Var och är nöjd med den.
Men internet funkar inte på en sådan liten skärm
och det blir inte direkt intuitivt att skriva på den
typen av tangentbort heller.

På ett tidigare inlägg skrev jag just om de vansinniga
priser som existerar på nya telefoner. Framförallt
vad gäller abbonemangen.
Emellertid går dessa priser att komma runt till viss del.
Bara man är villig att betala mer kontant.
Vilket jag gjorde.

Efter mycket grunnande och jämförande kom jag fram
till att en ny iPhone4 motsvarade mina förväntningar
i alla avseenden utom priset. Men just priset var jag
villig att kompromissa om pga. funktionerna.

8500 kr och nu drygt 2 veckor senare är jag ägare av
en mycket bra iPhone4. Den fungerar till 99% som
väntat och jag förutseer flera års glädje och nytta av
den. :-D


Inga kommentarer: