onsdag, juni 18, 2008

Usch!

Mänskligheten har rännskita i eget bo rent globalt
och här hemma i lilla sverige har elitskiktet av 
samhället begärt att få titta upp under kjolen på 
varenda liten person som bor här. 

Regering och riksdag (läs idag sittande partier) har 
med all önskvard tydlighet påvisat sin fullständiga 
maktfullkomliga arrogans och tillika inkompetens. 
De har verkligen ingen som helst aning om vad de 
talar om eller dess konsekvenser på kort  såväl som 
lång sikt. 
En fisjummen riksdag och regering har röstat igenom 
något som hade fått Stasiagenter att svimma i orgasm, 
något man inte  trodde var möjligt i skötsamma sverige.

Vilket bara bevisar något jag misstänkt länge:
Demokrati är inte ett bra styrelseskick av den enkla 
anledningen att om det blir för bestående kommer det 
utan undantag förr eller senare avskaffa sig själv.

Jag vidhåller min förra postning om att alla som 
röstade ja och de som undlät att rösta nej borde avgå 
med omgående verkan. Något som tyvärr inte lär inträffa 
för säga vad man vill men svea rike har nog passerat sitt 
bäst före datum.

Som ren protest kommer jag göra det till en personlig 
princip att ALDRIG MER I HELA MITT LIV ge de idag 
"konventionella" partierna min röst. Inte för att en enda 
individ hjälper eller stjälper men det är principen i det hela. 
Om jag gör det kanske andra gör det också och vem vet, en 
dag kanske de får betala ack så dyrt för sin uppenbart 
gränslösa analfixering vid sådant som de inte behärskar. 

Märk väl: Alla i styrande skikt i samhället sitter där med 
befolkningens goda minne. De är där för att föra VÅR 
talan, inte sin egen!
Här har de uppenbarligen inte ens försökt lyssna på dem 
som är enda orsaken till att de har det jobb de har. 
Representanter av det slaget är både farliga och 
oundvikligen opålitliga. Vem kan hysa tilltro till något 
de lägger fram i framtiden?

Av den anledningen kommer de bli bojkottade för all 
överskådlig framtid av mig. Jag kommer göra det till en 
princip att lägga ALLA mina framtida röster på andra 
partier och där så inte är möjligt avstå helt.
Så Piratpartiet, ni vet vilka ni är..... GISSA om ni har 
min röst i nästa val :-)

Idag skäms jag för att vara svensk. Men det är ok för 
jag har skämts för att vara människa hela mitt liv. 
Vi är verkligen en patetisk art. Inte undra på att 
planeten försöker göra sig av med oss....

Inga kommentarer: