tisdag, mars 06, 2007

Jobblöshet...

Jaha...då var man åter tillbaka på andra sidan staketet.
Åter ute i arbetslöshetens "kyla".
Har ägnat veckan sedan jag slutade på it-kontoret till
att registrera mig som arbetslös, sortera alla mina
papper och betyg samt scanna in dem i datorn som PDF.
Har även uppdaterat min CV på de bemanningsföretag
jag är aktiv hos.

Har även gjort om min egen webportal och sitter just
nu och jobbar på en helt ny webCV också.

Skall bli intressant att se hur lång tid det tar att hitta
nästa försörjning, samt om den blir lokalt eller inte.
Något jag helt klart inte räknade med förra gången.
Men ibland blir man positivt överraskad.

Bristen på pengar när man är arbetslös suger rejält.
Men den ökade andelen egen tid är skönt som bara
den. Äntligen kan man sova så länge man behöver
och det gör att man känner sig piggare och mer
produktiv längre fram på dagen.

Vill passa på att slå ett slag för en cool sida: Sverigepuls.
Som har adderats till sidofälten.

I veckan har jag också känt ett rejält sug efter en
Xbox 360. Varför? Jo därför att jag mer än lovligt velat
ta del av Halo2. Ja jag vet den är påväg till PC, men bara
om man har Windows Vista. Något jag ej tänker ta i med
tång ens före första servicepacken.
En konsoll är så mycket enklare då man kan starta så
mycket snabbare och lättare.
Men som vanligt är det brist på pengar som avgör :-(

Inga kommentarer: