tisdag, juni 12, 2007

Fullkorn suger purjo!

Alltså, smaka på detta för ett ögonblick!

Har vår jord invaderats av hälsofanatiska utomjordingar som
långsamt försöker fördärva vår värld?
Bevis?

Bevis ett:
Var har all cider tagit vägen? Vid något tillfälle skedde
något och inte bara blev de alla helt alkholfria (WTF?) utan
nu är det inte cider längre! Nu är det "något" med
"Ciderkarraktär", som det står på varje sabla flaska.

Bevis två:
Varför skall det fullkorn i varenda jävla produkt?
Korvbröd med fullkorn smakar som om det vore barkbitar i
det. Jag skiter i om det är nyttigare. Varför måste allt
vara nyttig-IGARE? Räcker det inte ibland med att det är
ätbart och smakar bra?
75% av all jäkla pasta har nu fullkorn i sig. Vad ända in i
helsike pågår egentligen? Det är en gigantisk skillnad i
textur och känsla mellan rent vetemjöl och fullkorn. Bara
för att man kan måste man inte göra, sånt sysslar bara
skurkar i James Bond med. Ge fan i mina korvbröd, spagetti
och makaroner samt allt annat som "ni utomjordingar"
försöker stoppa fullkorn i.

Varför måste allt vara så sabla nyttigt hela förbannade
tiden? Tror ni att ni lever längre? Ack vad blåsta ni kommer
känna er i slutet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med "ciderkaraktär" har jag och mina vänner gjort sig rätt lustiga över. Numera kläcker vi ofta ur oss saker som t.ex. "nu ska jag fundera på det, med ciderkaraktär" eller "det kom skit, med ciderkaraktär"

Vad gäller fullkornet håller jag med. Det finns gott fullkornsbröd, men de flesta grejerna smakar fullständigt apa. Det är dock en skön ironi i att äta en varmkorv (som består till 95% ungefär av slaktavfall och inälvor och annat som man inte vill känna till) inlindad i nånting "nyttigt".

Proteus, sa...

Jag vet inte vad som hänt ärligt talat. Från en månad till en annan gick pasta avdelningen från "vanlig" pasta till den där brunfläckiga varianten. Cidern är helt borta och ersatt med "karraktär" och snart får inga svenska medborgare lämna sin bostad utan att vara inlindad i två lager madrasser.
Skulle inte förvåna mig om oyckshändelser snart olagligförklaras då de sabbar politikernas "nollvision".
Oh, oh...inte att glömma: skottpengar på arbetslösa!