onsdag, november 21, 2007

Sjukvården...

Personligen har jag inte haft särskilt mycket
kontakt med sjukvården i sverige. Under hela
mitt liv har min tillvaro, större delen av tiden
förgyllts av en stark hälsa.
De få tillfällen jag kommit i kontakt med läkare
och vårdcentraler har allt fungerat felfritt.
Även denna gång. Två sköterskor fick jag träffa.
En som sållar ut de enkla fallen från de som kräver
mer "handpåläggning". Efter rådfrågning kom
ytterligare en. Mer erfarenhet misstänker jag.
Fick snabbt en vettig diagnos och hjälp med
vad för slags medicin jag behövde. De kostade
inte ens så mycket.
Eftersom jag inte träffade en läkare tog de
inte ens betalt av mig.

Har fortfarande ont. Men smärtan är ej längre
vass och hård samt outhärdlig. Utan uthärdligt
mjukare och "rundare". Jag är en mycket nöjd
patient med andra ord :-)

Inga kommentarer: