lördag, oktober 20, 2007

Holy Halo!

Förra helgen avslutade jag (den första) trilogin
om Halo. Det betyder att jag på kort tid har
kört igenom både del två och tre.
Intensivt är bara förnamnet...

Blev jag besviken? Nej inte alls. Mycket av
berättelsen var såsom jag redan gissat på
egen hand. Men inte allt. Det är dessutom
en helt annan sak att se det spelas ut
till skillnad från att enbart vara en tankekedja
innuti min egen skalle.

Trean var rätt kort men ack så snygg. Förmodligen
kommer jag köra igenom allt igen bara för skojs skull.

Jag är ett riktigt freak. Älskar science fiction när
den griper tag om en och ruskar tills man får se
något häftigt och medryckande.
Uppenbarligen är "sagan" om Halo speciell för mig.
köpte mig trots allt en Xbox360 för 4500 ENBART
för att på snabbast möjliga vis kunna uppleva de
bägge sista delarna.
DET är hängivenhet! :-)

I november ges också möjligheten att njuta
av "Mass Effect", vilket är en överraskning.
Men tur är väl det för annars hade jag spenderat
alla dessa pengar på en spelkonsoll enbart för
två futtiga spel.
Hur oekonomiskt hade inte det varit?

I varje fall så diggar jag Halospelen. De hamnar som
gemensamt kollektiv på min övergripande
topplista över "enastående ögonblick i livet".

Born to be a Nerd! :-D

Tack för det Bungie!


Inga kommentarer: