fredag, oktober 19, 2007

(röv)hål i arbetsförmedlingen

Igår köpte jag mig en pizza. Eftersom jag gillar
att läsa medan jag äter så införskaffades också en
styck expressen. Inte så ofta det händer för mellan
all reklam och skitartiklar får man inte så mycket
för sina 10 kr i den tidningen - eller aftonbladet!
I varje fall...ibland kan man dock hitta ett guldkorn
eller två inklämnt mellan all dynga.

Detta läste jag:

"Karl-Johan Karlsson i Varberg fick ingen ersättning
när han var arbetslös för att han tränar innebandy
tre kvällar i veckan. A-kassan hävdade att han inte
var tillgänglig för arbete 24 timmar om dygnet
"

Ok, nu vet jag att det står "arbetsförmedlingen" i
rubriken. Men för a-kassan skall veta om detta krävs
ju en anmälan. Det börjar alltså hos AF.

24 timmar om dynget!?
Som arbetslös inbillar sig alltså några/någon puckad(e)
tjänstemän hos a-kassan och AF att man är en TRÄL?
Det betyder ju också att man inte heller får sova!
Snälla! Går det att på ett mer flagrant sätt visa sin
ofantligt monströsa inkompetens?
Som mest kan de kräva 8 timmar per dag, vilket är
jämförbart med 100% sysselsättning vid jobb. Allt
annat är rent skärt struntprat från mosiga hjärnor
som begår så mycket tjänstefel att man får lust att
plocka fram gummihammaren!

Jösses!


Inga kommentarer: