lördag, oktober 20, 2007

Lördagen som trodde den var torsdag...

Idag förlorade jag två hela dagar - i mitt sinne.
På grund av den här förvirringen så blev hela
dagen rörig. Jag köpte mig en pizza som inte var
god. Hyrde mig två filmer varav en var en rent
skräp. Ingen middag blev det heller. Rent kaos.

Filmen "Sunshine" ser bra ut på papperet. Verkar
cool när man ser trailers. Men i praktiken är det
rent nonsens. Oförfalskat skräp med snygg förpackning.
Man vet att en film är usel när något som är en
specialeffekt; en kuliss, ger bättre föreställning än
alla skådisarna tillsammans. I detta fall pratar jag
om den mycket imponerande fejkade solen i filmen.
Bara tanken på att försöka s.a.s återstarta solen
är totalt löjeväckande. En dag om många, många,
många, många generationer - om vi tillåter oss att
finnas kvar då - kanske vi har den kunskapen och
förmågan. Men inte från den punkt i tiden som filmen
utspelar sig. Trams!

På utsidan av omslaget ser man i vanlig ordning
lösryckta meningar från diverse källor. De finns för
att inspirera och locka oss att se/hyra/köpa filmen.

Meningar som:

"En 'Alien' för 2000-talet"
"Intensiv och svettig"
"Häftig och originell"

Vad gjorde de? Intervjuade folk som satt på
mentalsjukhus? Kanske bad de om åsikter från
döda via medium? Inte tusan vet jag men totalt
knäppt är det. Jag menar "intensiv och svettig" ????
WTF!!!

Dessutom hittade jag något skumt i filmen.
Eastereggs eller annat jag vet inte.
Från positionen 09:0:47:20 fram till positionen
14:1:10:07 förekommer det skumma sublimala
bildinlägg. Stillbilder tagna från en gruppbild av
vad som verkar vara besättningen från första skeppet.

Eller så är det familjemedlemmar till de som gjorde filmen.
En frame eller två per gång.
Några få upprepas. Två av dem är direkt från filmen
som sådan, som om det vore glimtar ur framtiden.
Men de går bara se om man pausar och kör frame per
frame frammåt. Så vad dessa 9 tillfällen egentligen är
till för vete sjutton. Men de finns där. Kolla själva.
Eller skit i det för filmen suger.
Dessutom är "The bad guy" en total loony snubbe
som var kapten på det första skeppet och nu är så
galen att det inte går att stava till ens. Tro det eller
ej men dessutom är han religiös....jag menar om det
inte är en hint så vet jag inte vad! ;-)

Anyhoo.... hoppa över den här fimen. Gå och se på
färg som torkar så får ni mer underhållning. :-D

Over and out!


Inga kommentarer: