måndag, februari 20, 2006

Inget jobb idag heller....


I början på februari fick jag chansen till
en anställnings
intervju på Lärarhögskolan
i Stockholm.
Det rörde sig om en kombinationstjänst:
50% inköpare
och 50% pc-support.

Fick idag besked om att de INTE valt mig.
Orsak? Jo de tyckte jag var något för dominant på
intervjun.
Mina meriter och kunskaper var inte
ifrågasatta dock.
Hm....

Men till deras försvar så rinde de och gav besked,
samt erbjöd sig att ge just feedback. Inget av
detta har någon annan jag varit på intervju
frivilligt
utfört. Vilket gör dem till bästa arbetsgivaren

så här långt, från perspektivet av jobbsökande.
Men inget napp denna gång heller...suck....
Man uppmans vara ärlig naturlig;
som man är.
Men helt uppenbarligen är det
bara nonsens.

Varför anstränger man sig ens, när enbart
proffs-skådespelare har en realistisk chans?

Inga kommentarer: