tisdag, februari 07, 2006

Kaffe eller en smocka...


Jag är inte nykterist. Jag förpassar inte alkohol till
någon slags syndig dimension utan anser att det är vars
och ens egen självbehärskning som gäller.

Kort sagt jag dricker det som kan anses smaka gott.
Om inte, ja då avstår jag. Oftast blir det den senare
varianten.
Kaffe smakar skit men luktar gott.
Av den anledningen
dricker jag inte det heller.
Inte ens av artighet.
Skulle inte falla mig in att
dricka varken alkohol eller
kaffe av artighet.
Lika lite som att röka en cigarett.

Tydligen tillhör då jag (med flera) kategorin
"Avvikare"
eller i bästa fall "strategerna".
Expressen skrev om en ny publikation av en kvinnlig
forskare på Göteborgs universitet.

Att avstå från att inte göra samma som alla andra;
att inte dricka kaffe eller alkohol kan få dig att
uppfattas som avvikande, besvärlig och rent av oartig.
Alla andra, som tillhör kategorin "normdrickarna" behöver
självklart inte bry sig.

Seriöst! Har det forskats på något som å ena sidan är så
monströst självklart och på samma gång meningslöst?

Om någon anser att jag är oartig eller besvärande för
att
jag vägrar dricka alkohol eller kaffe i ett socialt
sammanhang
så är det DOM som har problem, inte jag!!

Suck!

Inga kommentarer: