lördag, februari 18, 2006

Ännu en RIAA blunder....

Och historien om media-industrins hysterisk
slaganfall
tycks fortsätta i all oändlighet.
Denna gång är det skivindustrins
ko-vändning
(vem är förvånad?) om att kopiering för eget
bruk
av lagligt köpta cd-skivor EJ är godtagbart
och borde förbjudas.

I vanlig ordning fortsätter de alltså att vara
komplett giriga rövhål
och totalt missa målet
i storleksordningen av en supertanker.

"Om RIAA får som de vill, föreslås ni köper två
likadana skivor
samtidigt nästa gång, man vet
ju aldrig när oturen är framme.
Det andra, mer
sannolika alternativet stavas DRM.
"

Det finns dock ett tredje alternativ och det är
att helt enkelt
bojkotta allt vad cd-skiveköp
heter och totalt ignorera varje
hårdvaruprodukt
som ens andas DRM. Något som förmodligen

väcker även de mest anala skivbolag då deras
marginaler ständigt
krymper i samma takt som
deras förstånd.

Hur många finansiella lik skall det krävas innan de
förstår att
om vi lever i en kommersiell värld så är
det jag köper MITT!!!
Köper jag en cd-skiva så spelar jag var jag vill,
hur jag vill, för vem
jag vill!

Bortsett från att masskopiera och sälja kopiorna
för vinst gör jag
precis vad jag vill med det jag
lagligen köpt och betalat för.
Utöver det skall skivbolagen ENBART HÅLLA
KÄFTEN, TACKA
OCH TA IMOT PENGARNA! :-#

Personligen har jag tröttnat på allt vad
kopieringsskydd, rootkits,
girigburkar, inkompetenta
och kol-14 daterade affärsmodeller heter.

Från och med nu kommer jag göra allt som står
i min makt som
kommersiell individ att helt
blockera dessa fornhistoriska monster.

Det är dags att de lär sig vad som händer när man
passerat sitt
bäst-före-datum!

Glöm inte vad som hände dinosaurierna!

Länk

Länk

Inga kommentarer: