måndag, maj 07, 2007

Halo

OK, jag erkänner!
Undertecknad är en total "sucker" för välskriven Science
Fiction, snygg grafik, bra musik och häftig action. Ge mig
dessa ingridienser i lagom balans och jag är bokstavligen i
himmelriket för ett kort tag.
Orsaken till min eufori är att jag under helgen läst igenom
alla Haloböcker OCH sett första trailerfilmen för Halo3 samt
bakgrundsfilmen till den trailern.
Faktum är att jag får kalla kårar bara vid blotta tanken på
Halo. Vore jag inte arbetslös skulle jag på stubben köpa
mig en xbox360 och tvåan samt senare den kommande trean.

Halo må kanske inte vara världens bästa spel i alla
kategorier, men berättarmässigt är det (för mig) en lika
episk och hejdundrande orgie allt som är coolt som sagan om
ringen. Fast i andra änden av spektrumet. Trean kommer bli
orgasmiskt bra och det finns inte en chans i universum jag
kommer missa det - kort från att förlora livet eller hamna
på gatan penninglös vill säga!

Inga kommentarer: