fredag, maj 11, 2007

Tillägg...

Kom på i efterhand på att jag kanske skulle nämna att
jag än idag har kvar ALLA mina fysiska Amiga
datorer. Dock använder jag dem inte pga. kritisk
platsbrist på skrivbordet.
MEN jag använder Amiga Forever som via
emulatorn WinUAE ger tillgång till alla varianter av
Amigadatorer som virituella maskiner under Windows.
Fördelarna är flera men framförallt att man sparar
fysisk plats, är snabbare och snyggare än sina
ursprungliga motsvarigheter, då de har tillgång till
bättre grafikupplösningar än originalen någonsin haft.

Lägger man därtill det alldeles utmärkta paketet
AmiKIT ja då får man en hårddiskbaserad Amigadator
som man aldrig upplevt förrut, nästan i klass med
moderna burkar faktiskt.
Så ja, jag använder fortfarande "mina" Amiga datorer än
idag. Faktum är att jag har migrerat 90% av mina program,
spel och datafiler från min A1200 dator.
Allt det har nu ett hem i min nya virituella Amiga på PC datorn.
En dator i en datorn så att säga.
Hur coolt och nerdigt är´inte det? :-) - Sann entusiasm!

Inga kommentarer: