onsdag, augusti 29, 2007

Itbutikken.se :-(

En liten fortsättning på mitt gnäll över dålig
kundhantering av företag....
Min beställning hos Itbutikken.se fortsätter att
ligga och och resultera i......vänta........ INGET!

Då och då dimper det ned leveransbesked som
säger att ingen leveransdag kan bekräftas och sen
händer det absolut nada.

Kollade idag den 29:e och då står det fortfarande att
de har +40 i lager. Min order lades den 3:e augusti
och sen dess har inget hänt.

Att jag har beställningen kvar är numera för att jag
är nyfiken på hur länge något sådant här kan fortgå.
Hur långt sträcker sig deras totala ignorerande av
mig som kund?

Räkna med att bli informerade! :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har samma negativa erfarenhet.
Beställde en anppassningring till Olympus för drygt 1000 sek Fick allt bekräftat.
Erhöll så småningom en liten konstläder väska format 6x10 cm. Detta var över en månad sedan.
Jag har alltså betalt en vara med en tusenlapp, returnerat det felaktiga och fått kvitto på detta men ännu ej fått återbetalt det jag har betalat för.
Vill ej heller den beställda varan från dom! Har idag 07.01 18 fått löfte om snar insättning på min bank av pengarna! Fan troet!!
Christian

Proteus, sa...

Det tragiska med just näthandel är att en del företag (ledsamt dock allt fler) använder det som ersättning för andra säljmetoder. Inte komplement alltså utan ren skär pengabesparing.
De glömmer då bort att det fortfarande finns en eller flera kunder i andra änden och dessa måste man vårda lika fullt.
Dåliga rutiner, svag kundkontakt och allmän likgiltighet är ingen ursäkt bara för att det är webhandel.
Det enda som då återstår är att rösta med sin plånbok. Från mig får de ingen mer beställning. Finns andra som sköter sig bättre.

Anonym sa...

Itbutikken har gått i kk , RMA måste vara ordnat före 2009 sen finns ingen mjöighet att få det ordnat.

Proteus, sa...

Ah, där ser man.
Tack för info! :)