måndag, augusti 13, 2007

Oskick...

En sak jag finner synnerligen irriterande är
företag som bryter mot det ack så luddiga
"god affärssed". Eller rent allmänt behandlar
sina kunder som menlösa troll.

Som ni sett befinner jag mig i en jobbig
sits med Datorbutiken.com men ännu ett företag
har poppat upp på min radar.

För inte länge sedan bestämde jag mig för att
uppgradera min optiska mus. Jag valde Logitechs
MX620. En trådlös optisk lasermus med
avstängningsknapp och bra upplösning. Kostar runt
500-hundringen.

Första beställningen gjordes på CDON.se, som helt
enkelt inte klarade av att leverera denna artikel
trots att veckorna rullade förbi. Inga besked utan
bara förseningar.
Avbeställde den ordern och letade efter leverantör
som hade artikel i lager. Hittade ITbutikken.se, som
ligger i danmark. De hade 14 st i lager.
Men tydligen är dom helt obekanta med ett annat
begrepp; lagerinventering, för inte tusan hade de
något på lager. Beställningen har nu stått och stampat
på leverans inom 1-2 dagar i 10 (!) dagar nu och jag
blir mer och mer trött på tunna löften och skitsnack
från diverse firmor.
Står det att man har något i lager, och inte med en eller
två utan 14, ja då ska man banne mig mena det också!

De kunde ju åtminstone skickat ett brev och bett om
ursäkt att de hade misstagit sig. Men nej...det enda
man får är tystnad och mer nonsens.

Suck!

Edit:
Kollade nu hos ITButikken.se och nu står det att de har
40! stycken av denna mus i lager. Hur är det möjligt
när de inte kunnat skicka min på 10 dagar?
Jösses!

Inga kommentarer: