måndag, augusti 13, 2007

Varning!

Nedanstående brev är vad jag idag skickade till nätföretaget
www.datorbutiken.com,
Efter att de rejält drar benen eftersig när det gäller att återbetala
pengar för en av mig avbeställd order.
Att jag lägger ut det så här offentligt har mer att göra med att jag
vill göra ev. andra personer uppmärksamma på att företaget
helt uppenbarligen är i en svacka vad gäller administration
och pålitlighet.
Sämsta scenariot är att de helt enkelt ej längre duger som
företag då de är ute efter att blåsa sina kunder.
Here be tigers!


"Hej!
Den 19:e Augusti har det gått 1 månad(!) sedan avbeställningen av
order 731707332.
Ännu har beställningens belopp på 10.677 kr EJ återbetalats.
Bankdagar och andra svepskäl får väl ändå anses som väl
medräknade vid det här laget.
Det är inte administration när det tar mindre än 24 timmar att
DRA pengarna (trots ej beräknad leverans på ett bra tag) när det tar
tja...30 dagar eller mer att betala tillbaka dem!

Något betalningsdatum har aldrig förmedlats heller!

Frågan jag ställer är därför: När skall jag betrakta pengarna som stulna?
Så jag vet när jag skall anmäla Datorbutiken till polis samt allmäna
reklamationsnämnden samt lägga ut en allmän publik varning på
diverse bloggar om att detta företag stjäl sina kunders pengar...

Fram till nu har jag inte haft några klagomål överhuvudtaget
på detta företag. Tvärtom!
Varför skall ni nu gå och helt plötsligt betee er som värsta
Björnligan och sabba ert förtroende kapital?

Kontouppgifter för säkerhets skull:
Swedbank: xxxx-x
Konto: xxx xxx xxx-x

Hälsningar
Grinig kund
"

Inga kommentarer: