torsdag, augusti 30, 2007

Postkodslarveriet....

I brevlådan kom idag något som först såg ut som en
vanlig tidning. När jag vek upp den och läste såg
jag följande:

"
PostkodNyheterna GULDLäge i <stad>
Tidningen för dig <namn> om du vill bli miljonär

Extra*Extra*Extra*Extra*Extra
Ditt postnummer 00000 kan
VINNA 43 MILJONER
Hur mycket får du <förnamn Efternamn>"


Flera sidor. Det fullkomligen stinker självklarhet
och om det hela skulle sammanfattas
med ett ord skulle det bli "Givetvis" - (vinner du).

På baksidan, sista sidan, möts jag av rubriken:

"SÅ KAN DU <NAMN> VINNA I GRANNYRAN"

Ursäkta medan jag går och spyr.......

Sådan här missriktad och resursslösande reklam får
det verkligen att vända sig i magen på mig.
Det värsta är ändå att människor "tror" på det, något
som gör mig tämligen ledsen och får en sur smak av
vämjelighet i gommen.
Lägg därtill att de försöker maskera det hela med legitimitet,
som om det bidrar med något. Nästan som om det vore
en samhällstjänst att delta.

Newsflash alla idioter!
Det är ett spel! Visst du kan vinna och man trumpetar gärna
ut alla miljonärer, men den förkrossande majoriteten vinner
inget alls eller mycket lite och absolut inte (alls överhuvudtaget)
varje gång! Fatta det och spara dina pengar!
Gör något bättre för dem om du kan - skänk dem till rädda barnen
eller ge dem till en lokal uteliggare, vad som helst duger.

Blä!




Inga kommentarer: