måndag, januari 16, 2006

Irriterande kundtjänster - Annoying customer services


Avskyr vi inte telefonköer? Ringde mitt tjänsteföretag,

dvs de som tillhandahåller mitt bredband, angående en minst

sagt "luddig" faktura.

Tack och lov för Skype så att kostnaden hålls nere.


"Du är samtal nr 5 i kön, vi gör vårt bästa för att

besvara ditt samtal, tack för att du väntar"


Som om lyfta på luren inom en inte allt för lång tid skulle

vara en sådan gigantisk börda?!


Det har nu gått 13 minuter och jag har är nu på plats 4!


Anställer de någonsin mer än EN person att besvara samtal

i kundtjänst? Bara avskyr skiten. Opersonligt, kostsamt och

irriterande.

Litet tillägg:
Det tog mig 38 minuter att gå från nummer 5 till först i kön. Väl där tog det ytterligare 5 min
innan någon ens svarade. Ett samtal som tog ett par minuter på sin höjd.

.

.

Don't we all just hate sitting waiting on the phone.

"You are call no 5, we will do our best to take your call, thank you for waiting"

Becoming more and more annoyed that during the last

5-6 minutes your are still caller no 5.

And you pay for the whole thing don't you. If it was'nt for Skype I would go

nutts.

After more than 13 minutes I'm still caller no 4! How irritating is that?
Do they EVER hire more than ONE person to take calls? Just hate it!

Small addendum:
It took me 38 min to get first in line. And when I was there I still had to wait another 5 min
before they actually answered my call. A call that - by the way - took no longer than a couple of minutes.



Inga kommentarer: