söndag, januari 15, 2006

Presentation - Introduction

Välkommen!

I slutet på förra året beslöt jag att skippa
min egen webbsida och i stället hoppa på
blogg-tåget. Det är enklare då jag främst
använt min egen sida för att just skriva om
ditten och datten. Här behöver jag inte ens
bry mig om struktur och utseende utan endast innehåll.
Ah..härliga frihet att kunna släppa det oket.

Vad väntar dig då som läsare?
Tja...jag har saker att ventilera.
Internet och bloggar är ett underbart verktyg
för att nå ut i en värld där det offentliga
"rummet" är mer eller mindre reglerat.

Du kan vänta dig texter både på engelska
och svenska. Lite bilder när så är nödvändigt
och även länkar till andra platser på nätet.
Dock anser jag att man kan ha åsikter om
saker utan att behöva styrka dem med externa
källor. Det är helt ok att påstå att smöret är surt
utan att behöva veta varken lösningen på
problemet eller hur detta är möjligt.
Faktum är att jag kommer nog att påstå både
det ena och andra.
Om du som läsare finner mig vara felaktig är
det upp till dig att bevisa detta. OM du så gör
kommer har du med all sannolikhet dels aktiverat
dig men även påvisat att något inte är fullt så
illa som jag påstått (avser gnälla på en hel del saker)
vilket är ett steg i rätt riktning och helt ok vad mig anbelangar.

Faktum är att jag hoppas att jag har fel om en
del av de saker som kommer skrivas här.
För det skulle göra världen klart mycket bättre.
Eller i varje fall inte fullt så illa som det ibland verkar.

Du kan också vänta dig grovt språk och blandade
uttryck som kanske inte ännu är fullt accepterade
i svenska språket. Givetvis tar jag mig också friheten
att hitta på ord i de fall där det känns nödvändigt.
Bara så du vet :-)

Som läsare förutsätts du ha förmågan att förstå och
uppskatta ironi. ALLT skall inte tolkas bokstavligen
och ibland finns det dubbla meningar i vad man säger.
Du bör både ha lyset på och vara hemma i övervåningen
när du läser min blogg.

Om inte: kom inte och säg att du ej har blivit varnad!

---------------------------------------------------------------------------------------
Short english version of the above text:

Welcome!
At the end of last year I decided to move to a
blog instead of having my own webpage.
So much simpler and I can focus on content only.
This blog will contain texts both in swedish and
english, sometimes both.
I will cover a wide range of subjects and I will
have oppinions about alot of stuff.
IF you as a reader find me in error about facts
I will leave it in your capable hands to prove this.
And if this is done successfully you will not only
have been forced to take action but also proved
that things are not as bad as I claim.
All of which are good things.

You must be aware of the fact that I will use faul
language, not every sentence naturally, if need be.
And since english is not my first language there
may be faulty expressions, less god spelling here
and there, and such. This you will have to live with :-)

As a reader I pressume that you understand irony.
Not all one say must be taken by the word and
sometimes there are layers within the text.
You got to have the lights on and be present
"upstairs" when you read my blog.
So do NOT say that you have not been warned!

1 kommentar:

Proteus, sa...

Testkommentar för att se om det hela fungerar!

Test comment to see if it all works!