söndag, januari 29, 2006

(O)Vane-Utmaning!


Tydligen har jag blivit utmanad av "Isecore",
Som skriver bloggen "Solid block of Ise" ATT:

Göra en lista på fem vanor/ovanor och sedan utmana
andra att göra samma sak.

Reglerna är som följer:


Du anmodas härmed göra upp en lista på fem
konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan
utmana fem andra bloggare att göra detsamma och
fortsätta kedjan.
De ska även bifoga de här korta reglerna i sina inlägg.

Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka
jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras
bloggar och meddela att de är utmanade.


I skrivandes stund har jag dock för få att sprida det
hela vidare till, så detta får jag ta hand om lite
längre fram...att följas upp i ett senare skeda alltså!

Mina Vanor/Ovanor:

1)
Tenderar vandra omkring när jag borstar tänderna.
Ironiskt nog också den tid på dygnet när mina
funderingar om saker och ting är som klarast.

2)
Har en förmåga att tolka vad folk säger för litterärt
och bokstavligen. Vilket kan trassla till det både för
mig och dem.

3)
En solklar ovana är att skjuta upp saker till ett annat
tillfälle eller rent av annan dag. Ibland blir raden med
saker som borde utförts tidigare väldigt lång.

4)
Biter gärna och ofta på pennor

5)
Tar ofta lång tid på mig när något skall planeras eller
till exempel köpas in: en ny maskin eller liknande.
Undersöker och kollar konsumenttester osv. Tar tid.
Men å andra sidan får jag oftast bra grejor för mina
pengar och själva köpet går ofta blixtsnabbt :-)

Nå...detta är nog för idag..

Inga kommentarer: