torsdag, januari 19, 2006

Medborgarlön!


Idag fick jag nytt hopp! :-)

En viss Tommy Olsson från Lysekil har skrivit
en
debattartikel i Aftonbladet.
Han har tydligen räknat på ekonomiska för och
nackdelar med att ge alla medborgare
från 18 år och
äldre en medborgarlön på
13.000 per månad.
Med 30% skatt skulle
det ge 9.000 per månad netto.


Samtidigt skulle en stor mängd bidrag och
avdrag minskas
och/eller tas bort helt.

Läs artikeln själva och njut.
Den här människan borde
få medalj.
Hade han ett parti skulle i varje fall jag rösta

på honom utan att tveka!

Frågan är....stämmer det siffermässigt det
som påstås
i artikeln?
Och....
Om det stämmer, vad väntar vi på?????



1 kommentar:

teaolsson sa...

Hej ! Det är jag som skrev insändaren i Aftonbladet jan 2006 om medborgarlön. Jag har gjort en del ändringar och även haft och har kontakt med en del politiker samt andra intresserade. Hör gärna av dig (även ni andra som läser detta). Min e-mail; teaolsson@gmail.com
MVH Tommy